חיפוש

טיול עצמאי למרוקו

כשמטיילים במרוקו באופן עצמאי, כל האפשרויות פתוחות בפניכם. אתם יכולים לקחת את הטיול בקצב שלכם, לעצור במקומות שונים כדי לחוש את האווירה ואפילו להרשות לעצמכם 'להיתקע' בעיר או בכפר שמצאו חן בעיניכם.

בניגוד לטיול מאורגן למרוקו, טיול עצמאי מאפשר לכם להיות ספונטניים, לשנות תכניות תוך כדי תנועה ואף לחרוג מ"מסלול התיירים השחוק".

השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כדי לקבוע את האופי של טיול עצמאי למרוקו ולהתכוונן למסלול מסוים הן:

  • כמה זמן אתם מתכננים להישאר במרוקו?
  • האם אתם מעוניינים לשכור רכב או לנסוע בתחבורה הציבורית?
  • באיזו עונה אתם מתכננים לטוס למרוקו?

 

רוב מסלולי הטיול במרוקו הם בין 10 ל-14 ימים בממוצע. אפשר להספיק לחוות משהו מקסמה של הממלכה גם ב-4-5 ימים, הכל תלוי במה שתרצו לראות ובאמצעי התחבורה שתבחרו. הנה אוסף של מסלולים מומלצים לטיול עצמאי למרוקו. כל אחד מהם ניתן להארכה, לקיצור, או לשינוי כמובן, על פי הצרכים והרצונות שלכם. שניה לפני שנתחיל לדבר על מסלולים מומלצים, נזמין אתכם להיעזר בשירות הוצאת ויזה למרוקו ולחסוך זמן יקר והתעסקות עם השגרירות.

אגב, ידעתם שיצרנו מסמך מטורף עם המון מידע בלעדי לגולשי האתר? לחצו כאן למידע על המדריך למטייל העצמאי

צריכים עזרה בהוצאת ויזה? מחפשים טיול מאורגן?
נשמח לסייע
השאירו פנייה בטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

טיול עצמאי למרוקו #1 – הערים המרכזיות (4-5 ימים)

נוחתים בשדה התעופה מוחמד החמישי בקזבלנקה. זוהי העיר הקוסמופוליטית והמודרנית ביותר בממלכה והיא תספק לכם נחיתה רכה ומעבר הדרגתי אל תוך קצב החיים השונה של מרוקו.

האטרקציה העיקרית שאסור לכם לפספס בקזבלנקה היא מסגד חסן השני – אחד המסגדים הגדולים והמרשימים בעולם. המסגד בנוי בחלקו מעל לים ואם תבקרו בו לעת ערב, תוכלו להתרשם מהתאורה במקום, שכוללת קרן לייזר היוצאת מראש המינרט לכיוון מכה.

מקזבלנקה ניתן להגיע לרבאט בנסיעה של שעה ברכב או באמצעות הרכבת. רבאט היא עיר הבירה של מרוקו והעיר העתיקה בה פשוט מקסימה. קסבה אודיה (Kasbah Oudaya) עם הסמטאות הצבועות בכחול-לבן והנוף הנשקף על הים ועל סביבותיה של העיר מספקים חוויה מיוחדת. ניתן ללון באחד הריאדים שבעיר העתיקה.

רבאט - טיול עצמאי למרוקו

מרבאט תוכלו לנסוע שעתיים ברכב או לקחת רכבת לעיר פס. זוהי עיר מסורתית ודתית יותר, עם אווירה שונה ממה שראיתם עד כה. בעיר העתיקה (המדינה) של פס תוכלו למצוא בעלי מלאכה מכל הסוגים, אשר עוסקים במלאכות שכאילו פסו מן העולם – מעבדי עורות, יצרני קרמיקה ואומני פסיפס.

האטרקציה המפורסמת ביותר בעיר פס היא מתחם צביעת העורות, שם תוכלו לצפות בנערים טובלים עורות בבורות עם צבעים שונים. בעיר פס שווה לבלות לפחות יום שלם.

מתחם צביעת העורות, פס - טיול עצמאי למרוקו

מפס תוכלו לנסוע ברכב במשך 4-5 שעות (או בתחבורה ציבורית) לעיר מרקש – העיר המתויירת ביותר בממלכת מרוקו. אמנם זה טיול עצמאי למרוקו ואתם יכולים לתכנן אותו איך שתרצו, אבל אל תפספסו את מרקש. זו עיר שצריך לחוות אותה. תרגישו חופשי ללכת לאיבוד בסמטאות המדינה העתיקה, אשר הינה שוק עצום מלא בכל טוב.

כיכר ג'אמע אלפנא היא ה-מקום להיות בו במרקש. זוהי הכיכר המרכזית של העיר העתיקה. בבוקר תוכלו לפגוש בה מוכרי מיץ תפוזים ואף קסטות לטייפים, אך הכיף האמיתי מתחיל לקראת השקיעה. אז מתקבצים בה אומנים, מכשפים, להטוטנים ומספרי סיפורים, דוכני אוכל נפתחים במרכזה והאווירה הקסומה היא תמצית החוויה המרוקאית.

ממרקש תוכלו לנסוע בחזרה לקזבלנקה או לטוס ישירות לארץ עם הקו החדש של ישראייר. הטיסות הישירות למרוקו תפעלנה החל מסוף מאי 2021.

צריכים עזרה בהוצאת ויזה למרוקו? נשמח לסייע

טיול עצמאי למרוקו #2 – הרי האטלס והקסם הברברי (6-8 ימים)

מתחילים בקזבלנקה, שם תנחתו. כתלות בשעת הנחיתה, תוכלו ללון בעיר וליהנות מחיי הלילה שלה, או רק לבקר במסגד חסן השני ולהמשיך כבר באותו היום לרבאט. ברבאט הבירה אפשר לטייל בעיר העתיקה במשך חצי יום ולהתרשם מהתצפית מקסבה אודייה. אפשר ללון ברבאט (עדיף באחד הריאדים בעיר העתיקה) או להמשיך דרכה לעיר פס.

כאן אציין כי ניתן להאריך את המסלול הזה בעוד חצי יום עד יום עם ביקור בעיר מקנס. העיר מקנס נמצאת בדרך בין רבאט לפס והיא מכילה פאר ארכיטקטוני כולל ארמונות ומבנים מרשימים רבים.

מקנס - טיול עצמאי למרוקו

ממקנס תוכלו להמשיך לפס ושם לעשות את הלילה. אם יש לכם זמן, בנוסף למתחם עיבוד העורות ושוק בעלי המלאכה העתיק, תוכלו לבקר גם בארמון המלך, בבית העלמין היהודי ובבית הכנסת העתיק ולעלות לתצפית על העיר.

מהעיר פס סעו אל העיר שפשוואן. זוהי אחת הערים היפות והציוריות ביותר במרוקו. היא שוכנת בינות להרים ורוב הבתים בה צבועים בצבע כחול משגע. השיטוט בסמטאות העיר הוא החוויה המרכזית כאן, אז קחו את הזמן ועשו זאת בנחת, עם עצירות לקפה מדי פעם באחד מבתי הקפה המסורתיים.

תוכלו ללון בשפשוואן או רק לעבור שם במשך חצי יום ולהמשיך לעיר איפראן, אשר נמצאת במרחק 5 שעות נסיעה ברכב. העיירה איפראן מכונה 'שוויציריה הקטנה' והיא אכן מזכירה עיירת סקי ונופש אירופאית. בחורף באמת אפשר לעשות שם סקי, אבל בשאר השנה שווה לעצור כדי להתרשם מהנוף והאווירה הפסטורלית.

מאיפראן מתחילים לעשות את הדרך בהרים לכיוון מרקש. הנסיעה ברכס הרי האטלס היא מפותלת והיא נמשכת כ-10 שעות ברכב עד למרקש. שווה לחלק אותה ליומיים ולעצור בדרך בבני מלל ולבקר במפלי אוזוד המפורסמים.

מרקש היא ככל הנראה היעד מספר אחת לכל התיירים המגיעים למרוקו ושם שווה לשהות כמה ימים. תוכלו ללון בעיר העתיקה באחד הריאדים ואפילו ממש מעל ג'אמע אלפנא אם תרצו.

בעיר מרקש יש המון מה לראות. כבר הזכרנו את כיכר ג'אמע אלפנא והשוק, אבל זה ממש לא כל מה שיש לעיר הזו להציע. גני מאז'וראל היפהפיים בבעלות המעצב הצרפתי איב סן לורן, ארמון אלבאהיה, גני מאנרה, רובע המלאח היהודי כולל בית הכנסת צלאת אלעזמה, מדרסת בן יוסוף ומסגד הכותוביה העתיקים הם רק רשימה חלקית.

צריכים עזרה בהוצאת ויזה? מחפשים טיול מאורגן?
נשמח לסייע
השאירו פנייה בטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

טיול עצמאי למרוקו #3 – החוויה המלאה כולל מדבר סהרה (10-14 ימים)

נוחתים בקזבלנקה, מבקרים במסגד חסן השני המרהיב וממשיכים לבירת מרוקו – רבאט. זו תהיה חוויה הרבה יותר אותנטית ומסורתית מקזבלנקה, במיוחד אם תבחרו ללון בעיר העתיקה ולשוטט בין שווקיה.

מרבאט נוסעים לפס ישירות או דרך מקנס. במקנס אפשר לראות את אורוות המלך ושער העיר העתיקה ולאחר מספר שעות להמשיך לעיר פס. בפס שווה לעצור לפחות ליום כדי להתפעל מהשוק העתיק עם בעלי המלאכה השונים. עיבוד וצביעת העורות הם האטרקציה המרכזית שאסור לכם להחמיץ. תוכלו גם לבקר במפעלי הקרמיקה שמחוץ לעיר לחוויה פחות תיירותית ויותר מסורתית.

מפס תתחילו לטפס אל ההרים. תוכלו לנסוע לעיירה הכחולה שפשוואן שבינות להרי הריף ולבלות שם כחצי יום בין הסמטאות הקסומות. משפשוואן עולים להרי האטלס אל איפראן הציורית. קחו לכם את הזמן ומומלץ לעשות לילה או בשפשוואן או באיפראן.

עכשיו מתחיל המסע לעבר הסהרה. נסיעה של 5 שעות מאיפראן תביא אתכם לעיירה מידלט (Midelt). זוהי תחנת העצירה הפופולרית בדרך למדבר ואין הרבה מה לעשות בה, אך היא מציעה אופציות לינה טובות. לחלופין, תוכלו לעצור ללינה בעיר ארפוד.

משם תמשיכו למרזוגה – הכפר הברברי המדהים שעל סף הסהרה. זהו פתח הכניסה שלכם לעולם המדבר ומומלץ להגיע לכאן לעת שקיעה. כאן תוכלו להתארגן על טיול עם גמלים או ג'יפים אל תוך הדיונות של הסהרה כדי לראות את השקיעה – חוויה מרגשת מאין כמוה. אפילו עוד יותר מומלץ ללון בתוך המדבר עצמו – באחד ממחנות האוהלים או בקסבות שבין הדיונות. הזריחה במדבר מדהימה.

מרזוגה - טיול עצמאי למרוקו

כאן נתחיל את המסע חזרה דרך הרי האטלס לכיוון מרקש. אבל קודם, שווה לעצור בעמקים הקסומים שבינות להרי האטלס – טודרא (Todra gorge) ודאדס (Dadès Gorges). הטבע הירוק בעמקים אלו עומד בניגוד מוחלט לחולות המדבר שכרגע עזבתם. למטפסים ביניכם יש אפילו אופציות לטיפוס קניונים בעמק טודרא. תוכלו לראות כפרים חקלאיים רבים ושווה ללון באחד מהעמקים הללו.

עמק דאדס - טיול עצמאי למרוקו

תוכלו ללון למשל בסקורה (Skoura), המרוחקת שעה נסיעה מהעיר הגדולה של המחוז – ווארזאזאת. בעיר תמצאו אולפני הסרטה מרשימים, בהם צולמו סרטים בינלאומיים רבים. אבל האטרקציה המרכזית נמצאת מחוץ לעיר – אית בן חדו, הקסבה המפורסמת והעתיקה ביותר. הקסבה הוכרזה כאתר מורשת עולמית וגם היא משמשת כאתר צילום לסרטי קולנוע. כאשר תהיו שם, תוכלו להבין בקלות למה.

אית בן חדו - טיול עצמאי למרוקו

הנסיעה למרקש נמשכת כחצי יום בין ההרים. בדרך תוכלו לעצור בכפרים הברבריים, לבקר בארמון הגלאווים בטלוואת (Telouet) ולהתרשם ממעבר ההרים טיזי אנטיצ'קה (Tizi n'Tichka).

מומלץ להקדיש לעיר מרקש עצמה כיום-יומיים כדי לראות את הארמונות והמסגדים המרשימים, להסתובב בשוק ולחוות את כיכר ג'אמע אלפנא בשעות הערב. במרקש תוכלו להתפנק גם בחמאם איכותי ואם תגיעו בחורף, יש גם פסטיבל קולנוע בינלאומי.

אם יש לכם עוד זמן, ממרקש ניתן לצאת לטיולי כוכב – באופן עצמאי או בטיול מאורגן. אחד המפורסמים ביותר הוא עמק האאוריקה, שנמצא 50 דקות נסיעה ממרקש. שם תוכלו להתארח בבית ברברי באחד הכפרים ולהכיר מקרוב את חיי היומיום של השבטים הללו. בעמק זורם גם נחל שלאורכו מסעדות ובאסטות שמוכרות טאג'ינים ואוכל מסורתי. תוכלו גם לטפס למפלי טוקבל.

עמק האאוריקה - טיול עצמאי למרוקו עד 14 יום

טיול מומלץ נוסף הוא לג'בל טוקבל. זוהי הפסגה הגבוהה ביותר בהרי האטלס ומקום נהדר לטרקים. בקרו בכפר אמליל ועלו לקסבה דו טוקבל ממנה נשקף נוף מרהיב ביופיו. ניתן אפילו ללון שם אם תרצו.

ממרקש אפשר לנסוע גם לעיר החוף אסווירה. הנוף מהמצודה הימית מדהים ואל תוותרו על הנמל, שהוא אחת האטרקציות המרכזיות בעיר. כאן תוכלו לרכוש ולסעוד דגים טריים ובעיר יש אפילו רובע יהודי. אם תחליטו ללון באסווירה, תוכלו לצפות בהופעות חיות של מוזיקה מקומית. יש כאן אפילו שני פסטיבלים מוזיקליים: מוזיקה אפריקאית ביוני ומוזיקה אנדלוסית באוקטובר. בדרך לאסווירה תוכלו לבקר באחד הקואופרטיבים של הנשים המפיקות ומוכרות את שמן הארגן.

תוכלו לטוס חזרה ממרקש עם ישראייר או לנסוע מאסווירה לקזבלנקה ומשם לטוס – ישירות עם ישראייר או דרך מדינה שלישית.

עכשיו יש לכם שפע של רעיונות שיעזרו לכם לתכנן טיול עצמאי למרוקו. טיסה נעימה וספרו לנו איך היה 😉

צריכים עזרה בהוצאת ויזה? מחפשים טיול מאורגן?
נשמח לסייע
השאירו פנייה בטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

אהבתם ? שתפו עכשיו!
רוצים שנעזור לכם בהוצאת ויזה למרוקו?
או טיול מאורגן למרוקו?
השאירו פרטים!

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק הרשמית שלנו
בקבוצה תוכלו לשאול את כל השאלות, לשתף ולהתעדכן... אז יאללה, מחכים לכם שם!
דילוג לתוכן