חיפוש

מזג אוויר במרוקו

רוצים שנעזור לכם בהוצאת ויזה למרוקו?
השאירו פרטים!

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

תוכן עניינים

כמו כל דבר בצבא, ניתן לחלק את מזג האוויר במרוקו לשלושה סוגי אקלים:

  • ים תיכוני – לאורך מישור החוף
  • יבשתי – ברכסי הרי האטלס והריף
  • מדברי – באזור הסהרה

מזג אוויר בערי החוף של מרוקו

לאורך החוף בערים כמו קזבלנקה, אסווירה, רבאט וטנג'יר תמצאו אקלים ים תיכוני, המוכר היטב לישראלים. ניתן לטייל בחלק זה של מרוקו לכל אורך ימות השנה. באופן כללי, מזג האוויר כאן נוח למדי עם טמפרטורות ממוצעות של כ-22 מעלות בקיץ ו-14 בחורף, אך מדי פעם הטמפרטורות עשויות לטפס ל-40 מעלות ויותר בחודשים יולי-אוגוסט.

לרוב לא יורד כאן יותר מדי גשם, אך בין נובמבר למרץ עשויים להיות ימי גשם עזים וסוערים שיגרמו להצפות. למרות זאת, יכולים להיות גם ימי שמש חמימים בעונה זו לאורך החוף. בקיץ הבקרים עשויים להיות קרירים וערפיליים מדי פעם ומי האוקיינוס עשויים להיות קרים גם הם, בוודאי בהשוואה למי הים התיכון אצלנו.

באזור החוף הצפוני – לחופי הים התיכון – מזג האוויר חם יותר בקיץ וגשום יותר בחורף.

מזג אוויר בהרי מרוקו

בהרי האטלס ובאזור הרמה (מרקש, פס) תיתקלו באקלים יבשתי – יבש יותר עם טמפרטורות קיצוניות יותר. ככל שעולים גבוה יותר להרי האטלס עצמם, האקלים עשוי להיות מאתגר יותר בחודשי הקיץ והחורף.

בחורף יורד שלג בהרים ואזורים רבים הופכים מסוכנים לטיול, אך מצד שני, ניתן לעשות סקי באחד מאתרי הסקי של מרוקו (כן כן, סקי במרוקו!). בקיץ עלול להיות חם מאוד בהרים וברמה, אך באביב ובסתיו מזג האוויר מושלם לטיול באזור זה.

הטמפרטורה הממוצעת בקיץ באזור זה של מרוקו הינה סביב 28 מעלות ובחורף סביב 12 מעלות. במקרים קיצוניים, הטמפרטורה בקיץ יכולה להגיע ל-45 מעלות ובחורף היא עלולה לצנוח לכ-5 מעלות בלילה.

מזג האוויר בהרי מרוקו

מזג אוויר במדבר סהרה

באזור שממזרח להרי האטלס, אשר הינו חלק ממדבר סהרה העצום, האקלים שונה. כאן אתם עשויים להיתקל בטמפרטורות של 50 מעלות צלזיוס ומעלה בימי הקיץ, אז לא מומלץ לתכנן טיול בעונה הזו.

התקופה הטובה ביותר לטייל בסהרה היא בחודשי האביב והסתיו. בחודשי הקיץ, הטמפרטורות הממוצעות באזור הסהרה נעות סביב 46 מעלות ובחורף הלילות עלולים להיות מקפיאים במיוחד. בכל עונות השנה כדאי להביא איתכם גם בגדים ארוכים ללילה, שכן הטמפרטורות עשויות לצנוח לאחר שקיעת השמש. באפריל אתם עלולים להיתקל בסופות חול.

זכרו: לא משנה באיזו עונה מבקרים במדינה, נדרש להוציא ויזה למרוקו און ליין ולהציג את המסמך בכניסה למדינה.

מזג האוויר במדבר סהרה

התקופה המומלצת לטיול במרוקו

באביב ובסתיו (מרץ-מאי, אוקטובר-נובמבר) מזג האוויר במרוקו מושלם לטיול ואלו העונות הפופולריות ביותר לביקור בממלכה. אם אתם מעוניינים לצאת לטרקים בהרים, האביב והסתיו הן העונות הטובות ביותר לעשות זאת.

בחודשים אוקטובר עד מרץ (סתיו-חורף) תוכלו לטייל בערי החוף ובמדבר סהרה, אך בהרים הטיול יהיה קשה עד בלתי אפשרי. בערי החוף יהיה פחות צפוף וזול יותר בחודשי החורף, אז אולי שווה לכם לשקול את זה. בנוסף, אם אתם חובבי גלישה, החורף הוא העונה עם הגלים הטובים ביותר והמים כאן לא קרים מדי.

בחודשי הקיץ (יוני-ספטמבר) מזג האוויר במרוקו יהיה חם בכל מקום בו תטיילו, אך לאורך החוף הטמפרטורות עדיין מאפשרות חופשה בעונה זו. אם אתם מחפשים חופשת בטן-גב על החוף, זה הזמן המושלם בשבילכם, כאשר מי האוקיינוס חמימים מספיק לרחצה. זו עונה שבה המלונות לאורך החוף מתמלאים מהר, אז כדאי שתזמינו מקום מראש, במיוחד בערי הנופש הפופולריות כמו אסווירה ואגאדיר.

 

אהבתם? שתפו עכשיו!
רוצים שנעזור לכם בהוצאת ויזה למרוקו?
או טיול מאורגן למרוקו?
השאירו פרטים!

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק הרשמית שלנו
בקבוצה תוכלו לשאול את כל השאלות, לשתף ולהתעדכן... אז יאללה, מחכים לכם שם!
דילוג לתוכן