חיפוש

רעידת אדמה במרוקו

רוצים שנעזור לכם בהוצאת ויזה למרוקו?
השאירו פרטים!

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

תוכן עניינים

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.8 בסולם ריכטר היכתה במרוקו, כאשר מוקד הרעש היה באזור איגהיל בערי האטלס. על פי הדיווחים של התושבים המקומיים, האדמה רעדה למשך 20 שניות.

על פי הרשויות במרוקו, למעלה מ-2,000 בני אדם נהרגו ויש למעלה מ-1,400 פצועים. במהלך רעידת האדמה, אשר התרחשה בלילה שבין שישי לשבת (8-9.9.23) בסביבות השעה 1:00 בלילה שעון ישראל, בניינים רבים רעדו ומבנים רבים קרסו.

מוקד הרעש היה בהרי האטלס הגבוה בעומק של כ-18.5 קילומטרים ובמרחק של 72 ק"מ מדרום מערב למרקש. רעידת האדמה הורגשה בערים השונות, החל מעיר הבירה רבאט ועד למרקש, כאמור, בה חלק מהבניינים הנמצאים בעיר העתיקה קרסו. צריח של מסגד התמוטט ומכוניות רבות כוסו באבנים ואבק כתוצאה מרעש האדמה.

רעידת אדמה במרוקו

תושבים רבים שוהים כעת מחוץ לבתיהם וזאת מחשש לרעידת אדמה נוספת או רעשי משנה אשר עשויים לפקוד את המדינה. בנוסף, על פי דיווחים רעידת האדמה במרוקו הורגשה גם באלג'יריה ובפורטוגל, אך באזורים אלו לא דווח על נזקים.

חשוב להבין כי מדובר ברעידת האדמה החזקה והעוצמתית ביותר אשר התרחשה במרוקו במהלך השנים האחרונות ולמעשה הרעידה המשמעותית ביותר אשר הורגשה בעבר היתה ליד העיר אגאדיר בשנת 1960 ובה נהרגו אלפי אנשים. רעידות אדמה נחשבות לנדירות יחסית בצפון אפריקה וזוהי למעשה סיבה נוספת שבגינה הרעידה הפתיעה רבים.

תושבים רבים מדווחים על הבהלה ומספרים כי תושבי הערים השונות התחילו לצאת מבתיהם בבהלה והם שוהים כעת ברחובות. מיותר לציין כי כל המסעדות ובתי הקפה באזורים אלו התרוקנו מיושביהם וגם תיירים רבים אשר שהו במלונות וריאדים התפנו מהמקום מחשש לקריסת המבנים.

אהבתם? שתפו עכשיו!
רוצים שנעזור לכם בהוצאת ויזה למרוקו?
או טיול מאורגן למרוקו?
השאירו פרטים!

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק הרשמית שלנו
בקבוצה תוכלו לשאול את כל השאלות, לשתף ולהתעדכן... אז יאללה, מחכים לכם שם!
דילוג לתוכן