חיפוש

איית בן חדו

תוכן עניינים

איית בן חדו נמצאת במרחק נסיעה קצר ממרקש והדרך אליה נחשבת לאחת הדרכים היפות ביותר במרוקו. למעשה, דרך זו, המקשרת בין מרקש למדבר סהרה נחשבת לאטרקציה בזכות עצמה וביחד עם נקודות העניין המסקרנות באיית בן חדו, מדובר בטיול יום שלא כדאי להפסיד.

איית בן חדו על קצה המזלג

איית בן חדו נמצאת במרחק נסיעה של כ-3.5 שעות ממרקש, מה שהופך אותה ליעד פופולרי לטיולי יום. אך לא רבים יודעים כי המקום המסקרן נחשב לאחד האתרים הכי מעניינים מבחינה היסטורית באזור זה של מרוקו, מה שנתן לעיר תואר של כבוד כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. 

זהו יעד נפלא לחובבי היסטוריה ואדריכלות, עם מבנים מבוצרים מהמאה ה-17 לצד בנייה מסורתית המשלבת עץ, לבני חרס ואלמנטים תקופתיים שיאפשרו לכם לחזור אחורה בזמן ולדמיין כיצד חלפו שם נוודים בעודם נושאים תבלינים, מלח ושאר סחורות.

קסבת איית בן חדו, מרוקו

איית בן חדו – מאיפה היא מוכרת לי?

הדרך לאיית בן חדו מרהיבה ביופיה – מעברי הרים מפותלים החושפים נוף עוצר נשימה של מדבר צחיח הנדמה כאילו אין לו סוף ואווירת חופש מדהימה, כך שעוד לפני שתגיעו לעיר עצמה תוכלו לטפוח לעצמכם על השכם שבחרתם טיול יום מוצלח.

ואז תגיעו לעיר עצמה ותחוו דה ז'ה וו – זהו המקום בו צולמו שוברי קופות כמו גלדיאטור, המומיה, הנסיך הפרסי, לורנס איש ערב וסצנות מפורסמות מהסדרה עטורת הפרסים משחקי הכס.

כמה זמן כדאי להקדיש לטיול באיית בן חדו?

מדובר באתר מורשת עולמית של אונסק"ו עם לא מעט נקודות ששווה להכיר ודרך שמהווה אטרקציה בזכות עצמה. אז נכון, אם זמנכם קצוב, תוכלו להשלים את הטיול תוך 3-4 שעות, אבל אם יש לכם יותר זמן, תוכלו ליהנות מהעצירות שבדרך, מסיור נינוח בעיר, מצפייה בשקיעה ומטיול לצד החומות לעת ערב, מה שייקח יום שלם ובהחלט יהיה שווה את זה.

איך מגיעים לאיית בן חדו?

על פי רוב הנסיעה לאיית בן חדו הינה בדרך ממרקש לכיוון מדבר סהרה והדרך המועדפת היא עוברת בעמק אונילה היפהפה, דרך כביש P1506 – קטע דרך סלול ונוח לנהיגה, גם לרכב פרטי. הנסיעה קצרה (יחסית), יפה ומסקרנת, כך שודאי תתפתו לעצור לפחות פעם-פעמיים (או יותר) ואם תשאלו אותנו, מוטב להקדיש לצורך הנסיעה בלבד 4-5 שעות. 

דרך נוספת להגיע לאיית בן חדו היא כחלק מטיול יום ויש לא מעט אפשרויות. למשל:

  • טיול היוצא מאגאדיר וכולל מסלול של יומיים בו תעברו באיית בן חדו, עמק דרעא וזגורה, בלי לוותר על רכיבה על גמלים, ארוחת ערב מסורתית וקמפינג תחת כיפת השמים. 
  • טיול יום היוצא ממרקש לעבר תלוואת ואיית בן חדו. טיול זה מיועד למשפחות או קבוצות קטנות וכולל נסיעה ברכב שטח, בין נופים מרהיבים, מכרות מלח ושאר פינות חמד נסתרות.
  • טיול היוצא מפס, דרך מרזוגה לעבר מרקש. המסלול אורך יומיים וכולל עצירות בנקודות פופולריות כמו העיירה איפראן, עמק זיז ואיית בן חדו, רכיבה על גמלים וקמפינג.

קסבת תלוואת, בדרך לאיית בן חדו, מרוקו

מקומות ששווה לעצור בהם בדרך לאיית בן חדו

השהות בעיר עצמה קצרה ומספיקות כמה שעות כדי להכיר אותה לעומק, אז אם יש לכם זמן – כדאי ליהנות גם מהנסיעה עצמה וריכזנו ממש כאן נקודות שכדאי להכיר לאורך הדרך.

  • קסבת תלוואת (Kasbah Telouet): במשך שנים רבות עמק אונילה היה המעבר הראשי לנתיבי הסחר של מדבר סהרה ומנהיגי השבטים ששלטו באזור בנו בו קסבות מפוארות, כמו קסבת תלוואת. בשונה מהחיצוניות הלא מזמינה, מבפנים היא תאפשר לכם להתרשם מהעושר הרב של תושביה דאז. שימו לב בעיקר לגילופים היפהפיים והפסיפס על הקירות.
  • הקסר המבוצר של אנמיטר (Fortirield Ksar of Anmiter): הקסר המבוצר של אנמיטר איננו בולט בנוף רק משום עצם היותו מוקף בצמחיה ירוקה, אלא בזכות העובדה שנותר שמור למדי, חרף נזקי הזמן וככל הנראה מדובר באחד המקומות היחידים שנותרו אותנטיים ומזמינים, למרות המון התיירים המבקרים בהם והסרטים שצולמו בקרבתם.
  • כפרי אונילה (Ounila Villages): את האזור הזה תזהו כשהנוף ישתנה ותבחינו בקירות קניון עם סלעים אדומים ועמקים ירוקים, מאחוריהם מציצות פסגות האטלס המרשימות. ניתן לעצור לתצפית קלילה או יותר – חדי עין ישימו לב לשדות שמסביב, בהם רועי צאן ונשים עובדות כפיים.

איית בן חדו – למה לצפות מהעיר עצמה?

דיברנו על הדרך המרשימה שתראו לפני שתגיעו לעיר, אך היא רק פרומו לעיר עצמה בה מבנים מבוצרים, סמטאות מסתוריות, קסבות ועוד. 

זהו אזור מרהיב שנראה כעיירה תנ"כית כפי שאתם ודאי מדמיינים אותה, אשר עשה לעצמו שם דבר בזכות הסצנות המפורסמות שצולמו בו בסרטים אייקוניים וסדרות אגדיות כמו משחקי הכס, המומיה, גלדיאטור ועוד. אז כדאי שתקחו את הזמן ותיהנו מסיור בעיר הנעימה ואל תוותרו על טיפוס לאחת הגבעות אם אתם רוצים לזכות בתצפית קסומה, במיוחד לעת שקיעה.

העיקר, אל תוותרו על פונדק הקרוואנסראיי המסורתי בו החליפו הסוחרים סחורות וסיפורים עסיסיים ועל בית הקברות היהודי. אם יתמזל מזלכם ותתיידדו עם המקומיים, אולי תזכו להזמנה לתה בבית האדמה שלהם.

איית בן חדו, מרוקו

מתי הכי כדאי לבקר? מזג האוויר באיית בן חדו

מבחינת מזג אוויר, עמק אונילה לוהט בקיץ ועם ירידת הטמפרטורות, הסתיו הוא עונה מוצלחת לביקור מבחינת עומס החום. ועדיין, אם אתם רוצים ליהנות מהנוף כשהוא בשיא הדרו, מומלץ לחכות דווקא לחודשי האביב, לאחר הפשרת השלגים (חודש אפריל). מה שבטוח, הימנעו מביקור באזור בחודשי החורף ובתקופת הרמדאן.

לסיכום, איית בן חדו היא עיר מיוחדת במינה שבהחלט שווה לבקר בה, גם אם לכמה שעות בודדות. תוכלו להגיע אליה עצמאית או במסגרת טיול יום וכל בחירה תהיה טובה, שהרי מדובר באחד המקומות היפים ביותר במרוקו. 

אהבתם ? שתפו עכשיו!
רוצים שנעזור לכם בהוצאת ויזה למרוקו?
או טיול מאורגן למרוקו?
השאירו פרטים!

זקוקים לויזה בדחיפות? רוצים להתחיל את התהליך כבר עכשיו?

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק הרשמית שלנו
בקבוצה תוכלו לשאול את כל השאלות, לשתף ולהתעדכן... אז יאללה, מחכים לכם שם!
אולי יעניין אותך גם
הנוף במדבר אגאפי, מרוקו
מדבר אגאפי

מדבר אגאפי במרוקו הוא מדבר יפיפיה מלא מרחבים עצומים של חולות זהובים. מכירים את התמונות המדהימות האלה שכל מי שהיה במרוקו מעלה לאינסטגרם? הרבה מהן

למאמר המלא »
עמק הטודרה, מרוקו
עמק הטודרה

עמק הטודרה הוא אחד מהמקומות המרהיבים ביותר שניתן למצוא במרוקו. אורכו כ-600 קילומטרים והוא שוכן למרגלות רכס הרי האטלס בחלק הדרום-מזרחי של המדבר המרוקאי. המרחב

למאמר המלא »
רעידת אדמה במרוקו
רעידת אדמה במרוקו

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.8 בסולם ריכטר היכתה במרוקו, כאשר מוקד הרעש היה באזור איגהיל בערי האטלס. על פי הדיווחים של התושבים המקומיים, האדמה

למאמר המלא »
טאג'ין בקר, גרגרי חומוס וירקות, אוכל במרוקו
אוכל במרוקו

איך האוכל במרוקו? כמו בכל מקום: יש מסעדות מדהימות ויש מאכזבות. זה תלוי מה אתם מחפשים. במרוקו יש המון מסעדות עם אוכל מקומי ובינלאומי מעולה

למאמר המלא »
דילוג לתוכן